https://www.facebook.com/bandirmaninogretmenoykusu
2 Eylül 2012 Pazar
Öğrenci Tanıma Formu
ÖĞRENCİ TANIMA FORMU
Adın, Soyadın:...........................................................................................................
TC
Kimlik No:..................................................................................................................
Doğum Tarihin ve
Yeri:........................................................................................
Ev Telefonun:...............................................................................................................
Ev Adresin: ...................................................................................................................
......................................................................................................................................................
1 Eylül 2012 Cumartesi
3. Sınıf İhtiyaç Listemiz :)
3-... SINIFI
2012- 2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
ÖĞRENCİ İHTİYAÇ
LİSTESİ
v DEFTERLER
Ø
Türkçe:
60 yaprak büyük boy çizgili
defter
Ø
Matematik:
90 yaprak büyük boy kareli
defter
Ø
Hayat
Bilgisi: 60 yaprak büyük boy
çizgili defter
Ø
İngilizce:
40 yaprak büyük boy çizgili
defter
Ø
Güzel
Yazı: 40 yaprak büyük boy
kılavuz çizgili defter
Ø
Müzik:
1 ortalı müzik defteri
Ø
Ödev:
Küçük veya orta boy not defteri
v KALEMLER- BOYALAR
Ø
Kurşun
kalem, kırmızı kurşun kalem
Ø
12’li kuruboya kalemi
Şiirler
- HAFTANIN
GÜNLERİ
Haftanın
günleri yedidir yedi
Yedidir
sayın bakın yedidir
Sayın
bakın yedidir yedi
Yaratıcı Drama Etkinlikleri
1.ISINMA ÇALIŞMALARI
Isınma çalışmaları , rahatlama ve devinim çalışmaları olarak ta adlandırılır. Bu çalışmalarda kişiye beş duyuyu kullanma , gözlem yapma alıştırmaları ile bedensel ve dokunsal alıştırmalar yaptırılır. Genellikle öğretmen, seçtiği konu üzerinde grupla birlikte kısa bir ısınma çalışması yapar . Bu çalışma yaş gruplarına göre değişir. Çalışmalar sırasında beş duyuyu kullanma, devinime dayalı alıştırmalarla bedenini tanıma ve gruba uyum sağlama etkinlikleri yaptırılır. Bu çalışmalar , öğrencilerin bedensel açıdan kendilerini ve karşısındakilerini tanımasını , birbirleriyle iletişim kurmasını amaçlar. Rahatlama ve gevşeme alıştırmaları da ısınma çalışmalarına girer.
Isınma çalışmaları ;
1. Duyuşsal ve bedensel açıdan kendini tanıma ,
2. İletişim kurma ve giderek daha çok kişili iletişim ve etkileşime geçme ,
3. Grup dinamiğini oluşturmayı sağlar.
a. Fiziksel Isınma
Hareket , bebelikten itibaren başlar ve bir gelişme gösterir. Çocuklar hoplar, uzanır, koşar, enerjilerini yönlendirecek bu becerilerini geliştirirler. Çocuk önceleri hareket ederken bütün bedenini kullanır. Daha sonra bedeninin bu birbirinden farklı devinim olanakları olan parçalarını fark eder. Çocuğa kendi bedeninin bu özelliklerini tanıması için yardım etmek gerekir. Sınıfta genellikle çalışmaya tüm grupla başlanılması önerilir. Çocuklar ayakta durup, ayaklarını hafifçe açıp yere sağlam basmalıdır. Bedenin herhangi bir yeri gergin olmamalıdır. Önce boyun çalıştırılır, sonra omuz ve kollar , sonra bel bölgesi çalıştırılır. Kalça , dizler ve ayaklarla çalışmalar tamamlanır. Isınma baştan ayağa ya da ayaklardan yukarı doğru başlatılabilir. Bu ısınmalar sırasında müzik veya ritmik ses kullanarak çalışmanın verimi arttırılır. Soluk, ağız ve buruna alınıp ; karın boşluğuna gönderilerek diyafram çalıştırılır. Bu sırada ağız açık olmalı.
Yukarıda anlatılanlara örnek olabilecek bazı çalışmalar şunlardır:
Isınma çalışmaları , rahatlama ve devinim çalışmaları olarak ta adlandırılır. Bu çalışmalarda kişiye beş duyuyu kullanma , gözlem yapma alıştırmaları ile bedensel ve dokunsal alıştırmalar yaptırılır. Genellikle öğretmen, seçtiği konu üzerinde grupla birlikte kısa bir ısınma çalışması yapar . Bu çalışma yaş gruplarına göre değişir. Çalışmalar sırasında beş duyuyu kullanma, devinime dayalı alıştırmalarla bedenini tanıma ve gruba uyum sağlama etkinlikleri yaptırılır. Bu çalışmalar , öğrencilerin bedensel açıdan kendilerini ve karşısındakilerini tanımasını , birbirleriyle iletişim kurmasını amaçlar. Rahatlama ve gevşeme alıştırmaları da ısınma çalışmalarına girer.
Isınma çalışmaları ;
1. Duyuşsal ve bedensel açıdan kendini tanıma ,
2. İletişim kurma ve giderek daha çok kişili iletişim ve etkileşime geçme ,
3. Grup dinamiğini oluşturmayı sağlar.
a. Fiziksel Isınma
Hareket , bebelikten itibaren başlar ve bir gelişme gösterir. Çocuklar hoplar, uzanır, koşar, enerjilerini yönlendirecek bu becerilerini geliştirirler. Çocuk önceleri hareket ederken bütün bedenini kullanır. Daha sonra bedeninin bu birbirinden farklı devinim olanakları olan parçalarını fark eder. Çocuğa kendi bedeninin bu özelliklerini tanıması için yardım etmek gerekir. Sınıfta genellikle çalışmaya tüm grupla başlanılması önerilir. Çocuklar ayakta durup, ayaklarını hafifçe açıp yere sağlam basmalıdır. Bedenin herhangi bir yeri gergin olmamalıdır. Önce boyun çalıştırılır, sonra omuz ve kollar , sonra bel bölgesi çalıştırılır. Kalça , dizler ve ayaklarla çalışmalar tamamlanır. Isınma baştan ayağa ya da ayaklardan yukarı doğru başlatılabilir. Bu ısınmalar sırasında müzik veya ritmik ses kullanarak çalışmanın verimi arttırılır. Soluk, ağız ve buruna alınıp ; karın boşluğuna gönderilerek diyafram çalıştırılır. Bu sırada ağız açık olmalı.
Yukarıda anlatılanlara örnek olabilecek bazı çalışmalar şunlardır:
Atasözleri Tamamlama Oyunu
ATASÖZÜ
TAMAMLAMA OYUNU
Oyuna Hazırlık:
Öncelikle atasözlerinin yazılı olduğu kağıtları, sağlam olabilmesi için birer
kartona yapıştırın. Sonra tabloyu kenar çizgilerinden kesin ve bir torbaya
koyun.
Oyunun Oynanışı: Oyun grupça oynanır. Atasözleri
karışık olarak grup masasına konulur. Öğretmen tarafından belirli bir süre
içinde(15 dk. Vb) atasözlerinin tamamlanması istenir. Verilen süre içinde en
fazla atasözü tamamlayan grup, oyunu kazanmış olur.Oyun istenirse bireysel ya
da aileyle de oynanabilir..
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)