https://www.facebook.com/bandirmaninogretmenoykusu

6 Eylül 2012 Perşembe

1. Sınıflar İçin Tanışma Oyunları

Tanışma Oyunları

El Sıkışma

Katılımcıların birbirlerinin isimlerini ögrenmesini ve iletisim kurmalarını saglamak.
Sayı: En az 30 kisi
Süre: 10 dakika
Tüm katılımcılardan oda içerisinde yürümeleri ve 10 dakika içerisinde olabildigi kadar çok kisiyle el sıkısıp, isimlerini söylerek kendilerini kısaca tanıtmaları istenir.

Müzikli Balonlar
Amaç: Katılımcıların birbirlerinin isimlerini ögrenmesini ve iletisim kurmalarını saglamak.
Sayı: En az 10 kisi
Süre: 10 dakika
Malzemeler: Katılımcı sayısı kadar balon, 5-10 tane Asetat Kalemi, CD ya da kaset çalar.

Tüm katılımcılara birer tane balon dagıtılır. Balonları sisirmeleri ve üzerine isimlerini ve geldikleri ilin adını yazmaları istenir. Daha sonra müzik çalmaya baslar ve katılımcılar balonları havaya atarak karısmasını saglarlar. Müzik durana kadar amaç, balonların tamamını olabildigi kadar havada tutmak ve yere düsmelerini önlemeye çalısmaktır. Müzik durdugu zaman herkes en yakınındaki balonu yakalayarak, ellerindeki balonun üzerinde ismi yazan kisiyi bulmaya çalısır.
Not: Zamana ve katılımcıların istegine baglı olarak aynı oyun iki-üç tur halinde de oynanabilir.

Isim ve...
Amaç: Tanısma ve isimleri hatırlama
Sayı: Herhangi
Süre: 10-30 dakika (grubun büyüklügüne göre)
Tüm katilimcilar halka seklinde dururlar. Sirayla herkes adini söyler ve ardindan bir hareket, sekil ya da mimik yapar.
Katilimcilarin hepsi isimlerini ve hareketlerini bitirdikten sonra sirayla herkesin adi soylenir ve hareketi yapilir. Isimler hareketin haricinde asagidakilerle birlestirilebilir:
Isim ve mimik: Katilimcilar isimlerini söylerler ve ardindan kendilerine özgün bir mimik yaparlar.
Isim ve hareket: Katilimcilar isimlerini söylerler ve ardindan o an içinde bulunduklari ruh halini belirten (örnegin: el çirpma, basla selamlamak...) veya ne is yaptiklarini ya da nereden geldiklerini belirten bir hareket yaparlar.
Isim ve hayvan: Katilimcilar isimlerini söylerler ve ardindan isimlerinin bas harfiyle baslayan bir hayvan söylerler. Önemli olan bir hayvanin birden fazla söylenmemesidir. (örnegin: Ayse – Ari; Ceyda – Ceylan...) NOT: Hayvan yerine yemek ismi de söylenebilir.
Varyasyonlar: Herbir katılımcının ardından tüm grup bir eko gibi “isim ve...” yi tekrarlar.

Alfabetik Sıra
Amaç: Isimleri ögrenmek, grubu birbirine ısındırmak
Sayı: minimum 10 kisi ve üzeri
Süre: 5 dakika
Materyal: Kisi sayısı kadar sandalye
Katilimcilarin sayisina göre olan sandalyeler halka seklinde dizilir ve katilimcilardan sandalyelerin üstüne çikmasi istenir.
Hiçbirsekilde konusmadan ve sandalyeden yere inmeden alfabetik siraya geçmeleri istenir.
Not: Baslangiç – bitis noktalarini ve hareket yönünü oyunu yürüten kisi belirleyebilir ya da tamamen katilimcilara birakir.

Üç Parmak
Amaç: Tanısmak ve ısınma
Sayı: Herhangi
Süre: 10 dakika
Tüm oyuncular üç parmaklarini havaya kaldirirlar. Isaret parmagi “isim”, orta parmak “en sevdigi içecek” ve yüzük parmagi da “en çok gitmek istedigi ülkeyi” temsil eder. Oyuncular odanin içerisinde yürümeye baslarlar ve karsilastiklari herkesin parmaklarina kendininkileri degdirerek sirayla parmaklarin temsil ettiklerini söylerler. Amaç belirli süre içerisinde en çok kisiyle karsilasmaktir.
Not: Parmak sayısı arttırılabilir, temsil ettikleri seyler kullanılacagı aktivitenin türüne gore degistirilebilir. Örnegin, yas, sehir, spor, sevdigi sevmedigi seyler gibi…

Bana Öykünü Anlat
Amaç: Tanısma
Sayı: en az 10 kisi
Süre: 30 dakika
Katilimcilardan kendilerine bir es bulmalari istenir. Her biri digerine öyküsüng anlatmaya baslar. Bütün öyküler “Buraya gelmeye su sekilde karar verdim:…” veya “ Buraya gelebilmek için seçildim çünkü…” cümlesiyle baslar.
Ikili gruplar birbirlerine öykülerini anlattiktan sonra diger bir iki kisiyle birlesip 4 kisilik bir grup olmalari istenir. 4’lü gruplar içerisinde yeniden öykülerini anlatmalari ve bu sefer nereden geldiklerini, ülkeleri ya da sehirleri hakkinda bir iki cümle eklemeleri istenir.

Ülke Kagıtları
Amaç: Katılımcıların geldikleri ülkeler hakkında deha detaylı bilgi edinmek
Sayı: 5-20 kisi
Süre: 1-1,5 saat
Malzemeler: Kagıt, kalem, makas, gazete, dergi, pastel boya, keçeli kalem vb...
Katilimcilar ülkeleri hakkindaki bilgileri kagitlara geçirirler. (eger ayni ülkeden birden fazla katilimci varsa bir grup olusturabilirler) Kagitlarin bir bölümünde baskent, para birimi, nüfus, dil ve o ülkeye özgü seyler vb yer almalidir. Katilimcilar ve/veya gruplar tüm bunlari resimlerle anlatirlar. Hazirlanan kagitlar duvarlara asilarak sergilenir.

Battaniye
Amaç: Tanisma, isim ogrenme ve hatırlama.
Sayı: Herhangi
Süre: 20-30 dakika
Grup iki bolunerek iki takim olusturulur ve iki liderin elinde tuttugu battaniye çarsaf ve benzeribir malzemeyle iki tarafa ayrilirlar.
Her gruptan birer kisi battaniyenin onune yaklasir. Liderler battaniyeyi asagiya indirirler ve battaniyenin önündeki kisiler karsisindakinin ismini soylemeye çalisir. Karsisindakinin ismini ilk olarak söyleyen kazanir ve kaybedeni kendi grubuna dahil eder. Amac bir grubun diger grubun tamamini kendi tarafina geçirmesidir ancak grup kalabalik ise belli bir zaman sonunda lider
tarafindan da sonlananabilir.

Ping-Pong
Amaç: Tanısma, isim ögrenme hatırlama
Sayı: Herhangi
Süre: 15-25 dakika
Grup daire olusturacak sekilde ayakta dizilir. Ebe ortaya geçerek parmagiyla isaret ettigi kisiye “ping” yada “pong” der. Ebe isaret ettigi kisiye ping derse isaret edilen kisi kendi solundaki kisinin ismini 3 saniye içinde söylemelidir, pong derse sagindaki kisinin ismini söylemelidir. Yanlis söylerse ebe olarak ortaya geçer. Ebeb uzun süre ortada kalinca yada herkesin kendi yanindakinin ismini ezberledigini düsünüp yer degistirmelerini istediginde “ping-pong” diye bagirir. “Ping –pong” dendiginde
herkes yer degistirmek zorundadir.

Top ve...
Amaç Tanısma, isim ögrenme, hatırlama
Sayı: en fazla 20
Süre: 10-20 dakika
Malzeme: Tenis topu
Etkinligin ilk günü oynatilabilecek bir oyun. Katilimcilardan ayakta ya da oturarak bir daire olusturmalari istenir. Oyunu yöneten kisi elindeki 1 adet tenis topunu göz göze geldigi kisiye atarak “adini” söyler. Topu alan kisi göz göze geldigi bir baska kisiye topu atarak “adini” söyler. Ancak topu atacak ve topu tutacak kisilerin mutlaka göz göze bakmalari sarttir, bu kurali oyunu
yöneten kisi oyuna baslamadan önce açiklamalidir. Oyunda top atma/top tutma, ad söyleme ve göz göze bakmaktan baska bir eylem yapilmaz ve konusulmaz. Bu oyunun 1. asamasi giderek hizlandirilir. Daha sonra lider oyunun 2. asamasina geçer. 2. asamada topu atan kisi, topu attigi kisinin adini söylemeye çalisir. Bu oyun da giderek hizlandirilir ve kampçilar birbirlerinin
adlarini ögrenmis olurlar. (Ayni oyunun asamalari kampçilarin diger özellikleri için de uygulanabilir: örnegin; geldikleri ülke,
yaslari, vs.)

Arkamda Biri Var
Amaç: Katılımcıların birbirlerinin isimlerini ögrenmeleri ve iletisim kurmaları.
Sayı: en az 10 kisi
Süre: 5-10 dakika
Malzemeler: Katılımcıların tamamına yetecek kadar isimlik veya yaka kartı, büyük siyah bir naylon poset.
Katilimcilardan isimliklere veya yaka kartlarina isimlerini yazmalari ve dolastirilan büyük siyah bir naylon posete atmalari istenir.
Daha sonra herkes torbadan bir isimlik/yaka karti alir ve ayni anda baslayarak kartin üzerinde ismi yazili kisiyi bulmaya çalisir.

Isim Zinciri
Amaç: Tanısma
Sayı: En az 10 kisi
Süre: 15-20 dakika
Katilimcilar büyük bir daire halinde ayakta dururlar. Daha sonra oyunu oynatan egitmenden baslayarak isimlerini sag yanlarindaki katilimciya dönerek söylerler. Bütün katilimcilar sirayla isimlerini bir zincir gibi yanlarindakine iletirler.
Not: Oyun degisik sekillerde oyananarak daha eglenceli hale getirilebilir. Örnegin katılımcılardan isimlerini içinde bulundukları ruh halini yansıtacak sekilde söylemeleri istenebilir.

Isim Balonları
Amaç: Tanısma, isim ögrenme
Sayı: En az 10 kisi
Süre: 10 dakika
Malzemeler: Katılımcı sayısı kadar balon, asetat kalemi
Katilimcilar daire olusturacak sekilde ayakta dururlar. Her katilimci dagitilan balonlari sisirerek ismini okunacak sekilde balona yazar. Oyunun basinda katilimcilar balonlari kaldirip isimlerini yüksek sesle söylerler. Gerekli görülürse isimlerini ikinci bir kez daha söylemeleri istenebilir. Daha sonra katilimcilar balonlari dairenin ortasina atarlar ve oyunu oynatan kisinin komutuyla herkes
ortaya gidip bir balon alir. Amaç 30 saniye içinde balonu sahibine vermektir. 30 saniyenin sonunda herkes kendi balonuna ulasamamissa oyun tekrarlanabilir. Böylece katilimcilarin birbirlerinin isimlerini daha iyi ögrenmeleri saglanabilir.

Sogan-Sarımsak
Amaç: Tanısma, Isim ögrenme
Sayı: Herhangi bir grup
Süre: 10 dakika
Katilimcilardan daire seklinde ayakta durmalari istenir, ortada bir ebe vardir. Önce herkes solundaki ve sagindaki kisilere ismini sorar. Daha sonra ortadaki ebe, birine isaret ederek “sogan” ya da “sarimsak” der. Isaret ettigi kisi, ebe “sogan” derse solundaki kisinin, “sarimsak” derse sagindaki kisinin en fazla 3 saniye içinde ismini söylemek zorundadir. Eger sorulan ismi dogru olarak
söylerse, ebe bir baska kisiye ayni sekilde sogan ya da sarimsak diye sorar. Eger sorulan kisi ismi dogru olarak söyleyemezse, bu durumda ebe o olur ve önceki ebe onun yerine geçer. Oyunu yöneten kisi, uygun gördügü zaman oyunu durdurur.
Not: Oyunu biraz daha hareketlendirmek için, oyunu yöneten kisi istedigi zaman katılımcılardan yerlerini degistirmelerini isteyebilir. Böylece herkes birden fazla isim ögrenecektir...

Tuvalet Kagıdı
Amaç: Katılımcıların birbirlerini daha yakından tanımalarını saglamak
Sayı: en az 10 kisi
Süre: Katılımcı sayısına baglı olarak 10-30 dakika
Malzemeler: Bir rulo tuvalet kagıdı
Oyunu yöneten kisi yerlerinde oturan katilimcilara bir rulo tuvalet kagidini verir rulodan istedikleri sayida parçayi koparip almalarini ister. Herkes kagitlarini aldiktan sonra, oyunu yöneten kisi sirayla her katilimcidan koparttigi kagit parçalarinin sayisi kadar kendi hakkinda birseyler söylemesini ister. Her katilimcinin kendi hakkinda en az bir seyi diger katilimcilarla paylasmasiyla katilimcilarin birbirlerini daha iyi tanimalarii ve daha yakin iliskiler kurmalari saglanabilir.
Not: Bu oyun aynı zamanda çesitli degisikliklerle bir kültürlerarası ögrenme aracı olarak uluslararası aktivitelerde de
kullanılabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder