SÜRE
|
PAZARTESİ
10. 09. 2012
|
SALI
11. 09. 2012
|
ÇARŞAMBA
12. 09. 2012
|
PERŞEMBE
13. 09. 2012
|
CUMA
14. 09. 2012
|
|
1. DERS
|
40 Dakika
|
-Açılış
- Tüm okul
personelinin veliler ve öğrencilerle tanışması.
- Açılış
programında okul müdürünün velilerle bu uygulamanın amacını, yararlarını ve
yeni ilköğretim programını özetleyen konuşma yapması.
- İkram
|
Öğretmen
tarafından bir öykünün okunması veya anlatılması, istekli öğrencilere masal
anlattırılması. Resim defteri ve
kağıtların hazırlanması, anlatılan masal konulu yada serbest konulu resimlerin yapılması,
tamamının panoya asılması, resimler üzerine konuşma.
|
Oyuncaklar
hakkında konuşulması, öğrencilerin sevdikleri oyuncakları anlatması,
oyuncaklar veya hayvanlarla ilgili bir şarkının dinletilmesi yada istekli
öğrencilere söyletilmesi.
|
Günlük olayların konuşulması,
- Defter kullanma, kalem tutma, tahtayı
kullanma, sınıf içi araç gereçlerin kullanımının öğretilmesi.
|
Günlük
olayların konuşulması, öğretmen tarafından bir öykünün okunması veya
anlatılması, istekli öğrencilere okunan öykünün anlattırılması.
Türkçe
kitabının incelenmesi.
|
ARA
|
15-20 Dakika
|
Teneffüs
|
Teneffüs
|
Teneffüs
|
Teneffüs
|
Teneffüs
|
II. DERS
|
- Tanışma:
Öğretmen ve öğrencilerin kendini tanıtması.
- Okulun
gezilmesi, müdür, öğretmenler odası, koridor ve tuvaletlerin kullanımı,
merdivenlerde ve bahçede giriş-çıkışlar, okul ve sınıf kuralları, öğretmenden
masal dinleme.
|
Sınıf, koridor, tuvalet, kantin kullanımının
anlatılması ve uygulanması.
|
Resim defteri
ve kağıtların hazırlanması, anlatılan oyuncaklar konulu yada serbest konulu resimlerin yapılması,
tamamının panoya asılması, resimler üzerinde konuşma, önceki resimlerin
ailelere gösterilmesi ve dosyalanması.
|
Öğretmen
tarafından seçilen bir konuda resimlerin yapılması, tamamının panoya
asılması, resimler üzerinde konuşma, resim yaparken kasetten yada
enstrümandan müzik dinletilmesi.
|
Makas
kullanımının gösterilmesi, gazeteden resim kesme, kağıt katlama, kağıttan
uçak, kuş yapma çalışması, ders sonunda atıkların birlikte toplanıp sınıfın
düzenlenmesi, çalışmaların dosyalanması.
|
|
ARA
|
15-20 Dakika
|
Teneffüs
|
Teneffüs
|
Teneffüs
|
Teneffüs
|
Teneffüs
|
III. DERS
|
Okul bahçesi,
spor salonu ya da uygun bir alanda sıra olma, dağılma, toplanma, halka olma.
Bir oyun öğrenme, birlikte oynama
( şarkılı oyunlar tercih edilmelidir.)
|
-
Öğrencilerin okuldan eve güvenle gelip gitmeleri için eğitim verilmesi,
- Ders
sonunda bugün ne yaptık, yarın ne yapacağız, getirilecek resim malzemesi ve
oyuncakların açıklanması.
|
Beden eğitimi
için bahçe, uygun alanda toplanılması,
sıra olma, halka olma, yürüme çalışması, enstrüman yada kaset eşliğinde
müzikli bir oyun, dans yada ront öğretilmesi, birlikte oynatılması.
|
Sınıf içi ve
sınıflar arası sosyal ve kültürel etkinliklerin düzenlenmesi.
|
Beden eğitimi
için bahçe, uygun alanda toplanılması, sıra olan, halka olma, müzik eşliğinde
halay, ront gibi oyunların oynatılması, ders sonunda bugün ve bu hafta neler
yaptık, pazartesi neler yapacağız anlatılıp, öğrenilen kuralların tekrar
edilerek, şarkılar eşliğinde öğrenci dosyalarının verilmesi.
|
https://www.facebook.com/bandirmaninogretmenoykusu
11 Eylül 2012 Salı
1. Sınıflar 1. Hafta Uyum Planı (2012- 2013)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder